V.V. Hoogeloon wint met 0-1 van Reusel Sport/CoTrans

Reusel Sport/CoTrans 1

11 oktober 2020 14:30

Onbekend

Na een week rust mocht Hoogeloon deze zondag op bezoek bij Reusel Sport/CoTrans, dat dit seizoen nog geen competitiewedstrijd speelde. Hoogeloon trad aan zonder de nog geblesseerde Niels Luyten en met Luuk van den Broek in de basis in plaats van Jordy Bruininx.

Reusel begon beter aan de wedstrijd, al resulteerde dat pas na 20 minuten in de eerste kans, maar Twan Peters redde op het schot van Jorg Dickens. Niet veel later was er de eerste grote kans voor Hoogeloon. Dankzij goed doorzetten voorin kreeg Hans van der Heijden een goede schietkans, maar doelman Paul Dijkmans redde bekwaam. Tien minuten later kreeg ook Niek van den Broek een schotkans, maar ook hier stond Dijkmans op zijn post. Vlak voor rust kreeg Niek van den Broek door een fout achterin bij Reusel nog een grote kans, maar ook hier stond Dijkmans in de weg en zo gingen we rusten met een 0-0 stand.

In de tweede helft waren de eerste grote kansen voor Reusel Sport/CoTrans. Allereerst schoot Jorg Dickens naast en daarna werd een voorzet van links maar net gemist in de zestien. Daarna was het weer aan Hoogeloon. Een afstandsschot van Yannick Sol werd gekeerd door Dijkmans en Koen Appels kreeg de rebound er niet in. Na een uur spelen werd er in de zestien een Reuselse hand geraakt en de bal ging op de stip. Zoals gewoonlijk bleef Yannick Sol koel en schoot de bal tegen de touwen: 0-1. Hierna ging Reusel op zoek naar de gelijkmaker, maar de grootste kansen waren voor Hoogeloon. Zo schoot Tom Michielse op de paal na goed klaarleggen van Koen Appels en vlak voor tijd werd een kopbal van diezelfde Appels van de lijn gehaald. Reusel zette nog wel even aan en kreeg vlak voor tijd nog een vrije trap, maar deze werd over gekopt. Hierna klonk meteen het eindsignaal en daarmee was de eerste overwinning voor Hoogeloon dit seizoen een feit.