Hoogeloon verliest van RPC

RPC 1 (zon)

20 september 2020 14:30

Onbekend

Op zondag 20 september speelde Hoogeloon op een drukbezocht en zonovergoten sportpark De Roetwijer haar eerste competitiewedstrijd van het seizoen tegen RPC. Hoogeloon miste door blessures basisspelers Yannick Sol en Niels Luyten en dat liet zich voelen.

RPC begon de wedstrijd erg sterk en brak enkele keren gevaarlijk door over hun linkerflank. In de negende minuut leverde dit ook de eerste kans van de wedstrijd op. Dit was meteen een levensgrote kans, maar de voorzet vanaf links kon door de spits van RPC niet tot een doelpunt worden gepromoveerd. Hoogeloon had het zwaar en kon de bal erg moeilijk in de ploeg houden. Pas in de 20ste minuut kon het eerst wapenfeit van de jongens in het blauw worden genoteerd. Vijf minuten later kreeg Hoogeloon weer een kans na een vlijmscherpe counter over meerdere schijven. Eindstation Tom Michielse schoot een voorzet van Jordy Bruininx, vanuit de volley, maar rakelings over. Kort hierna werd RPC nog een keer gevaarlijk, maar Tom de Laat kon de voorzet met moeite wegwerken. Hoogeloon kreeg het betere van het spel, maar wist dit in de eerste helft niet meer om te zetten in echte kansen.

Direct na de rust kon Koen Appels alleen op de keeper van RPC af, maar hij werd teruggefloten vanwege buitenspel. Kort hierna nam RPC het initiatief weer over. Dit resulteerde in enkele kleine kansen. In de 58ste mintuut was het raak voor RPC. Een voorzet vanaf de rechterflank werd van dichtbij vol in de kruising geschoten. Keeper Twan Peters kon deze bal alleen maar gehoord hebben. Enkele minuten later stuurde de rechtsback van RPC een aanvaller weg met een uitstekende steekpass en deze schoot de bal beheerst langs de uitkomende Twan Peters. Met de 0-2 op het scorebord zou het een lastig verhaal worden voor de jongens van de thuisspelende club. Trainer Nik Bierens bracht nog aanvallers Jan van Rooij en Cis Waterschoot in om wat te forceren, maar dit mocht helaas niet baten. Na nog enkele kleine kansen aan beide zijdes en vijf minuten blessuretijd vond scheidsrechter Geertsen het goed geweest. Een overwinning zat er voor Hoogeloon niet in, maar het belangrijkste is dat de bal na de coronabreak ook in competitieverband weer rolt.

.