V.V. SBC en V.V. Hoogeloon delen de punten

SBC 1 (zon)

27 september 2020 14:30

Onbekend

Op sportpark Schuttersheide in Son stond de belangrijke wedstrijd tussen SBC en Hoogeloon op het programma. Beide teams hadden hun eerste wedstrijd van deze competitie verloren. SBC uit tegen Bladella (4-3) en Hoogeloon moest de meerdere erkennen in RPC (0-2). Hoogeloon begon met een gewijzigde opstelling ten opzichte van vorige week. Yannick Sol kwam weer terug van een blessure en Sjoerd de Laat begon de wedstrijd in de aanval, waardoor Sam de Laat in de verdediging ging spelen. Aanvaller Niels Luyten was nog geblesseerd.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk in het voordeel van de gasten. Met goed gegroepeerd voetbal ontstond in de 8e minuut een goede kans voor Niek van den Broek. Op links kwam Tom de Laat goed op en verzond een prima pass op Niek, die de bal net voorbij de doelpaal plaatste. Hoogeloon was heer en meester tot de 18e minuut, want veel verder dan een paar schotjes op het doel van Twan Peters kwam de oranje-zwart formatie uit Son en Breugel niet. Dit veranderde echter tijdens een goed uitgevoerde aanval, waarbij Quinten Peters van SBC de bal keurig in de lange hoek plaatste: 1-0. Ondanks deze tegenvaller ging Hoogeloon verder met aanvallen, hetgeen resulteerde in enkele kleine kansjes. In de 27e minuut was het echter wederom SBC die vanuit een corner en een daaropvolgende scrimmage de bal in het Hoogeloonse doel frommelde: 2-0. Dit was een tegenvaller voor Hoogeloon-zijde, maar de formatie van Nik Bierens rechtte de rug. Hierbij werden ze geholpen door de leidsman, die na een overtreding op Sjoerd de Laat direct de rode kaart trok voor de nummer 10 van SBC. Hoogeloon vergrootte hierna de druk op het doel van SBC. Op rechts werd Niek van den Broek goed diep gestuurd, die vervolgens oog in oog kwam met de doelman van SBC. Met een bekeken lobje was de 2-1 een feit en met deze stand ging men de rust in.

De eerste 20 minuten van de tweede helft was een kat en muis spel, waarbij Hoogeloon niet bij machte was om de “man meer” situatie te benutten. De moegestreden Koen Appels werd vervangen door jeugdspeler Luuk van den Broek, die een prima partij speelde. Trainer Nik Bierens bracht ook nog een extra aanvaller in, in de persoon van Cis Waterschoot. Jordy Bruininckx werd hiervoor opgeofferd. Hierna was Hoogeloon duidelijk de bovenliggende partij. Dit werd uitbetaald in een mooie aanval, waarbij Tom Michielse de bal klaarlegde voor Hans van der Heijden, die vervolgens met een onhoudbaar schot in de bovenhoek de gelijkmaker aantekende: 2-2. Hoogeloon rook “bloed” en wilde meer. In de laatste 10 minuten werden er nog volop mogelijkheden gecreëerd, met name door Sjoerd de Laat die in duel met de keeper de bal over het doel lobde. Een beter lot had het “buitenkantje rechts” van Sjoerd verdiend die de keeper van SBC nog nipt over het doel tikte. Na een voorzet op Luuk van den Broek kopte deze de bal in het doel van SBC. De scheidsrechter had echter een overtreding gezien op de keeper en de goal werd afgekeurd. Ook een vrije trap buiten de zestien werd door Yannick Sol net over geschoten. Inmiddels was de geblesseerde Tom Michielse gewisseld door Nick Somers. In de laatste minuten had Hoogeloon nog de beste kans op de drie punten. Na goed voorbereidend werk van Nick Somers, werd door Rik Michielse van dichtbij tegen de doelman geschoten. Eindstand derhalve: 2-2. Volgende week staat de derby tegen V.V. Hapert op het programma. Ook weer een wedstrijd om naar uit te kijken.