Bekertreffen tussen Hoogeloon en Vessem onbeslist

Vessem 1 (zon)

6 september 2020 14:30

Onbekend

Door de absentie van de gebroeders Tom en Sjoerd de Laat moest Hoogeloon met name verdedigend nogal wat aanpassingen doen in de opstelling, waarin Jesse Lamers het doel verdedigde. Daar hadden de groen-witten van Vessem geen boodschap aan, want al na 15 minuten was het raak toen Jaap van Diessen met een kopbal het Hoogeloonse net wist te vinden. In deze fase had Vessem een duidelijk overwicht en was het wachten op een tweede doelpunt. Dat kwam er na 25 minuten. Een voorzet van links werd door Jop de Laat in het kruis gelegd. Een kansloze missie voor de Hoogeloonse doelman. Hij zag zijn clubmakkers met weinig zelfvertrouwen spelen en steeds stuntelig uitverdedigen. Teveel spelers waren het eerste halfuur onzichtbaar en alleen Yannick Sol en Niels Luyten konden Vessem doelman Van Rooij tot handelend optreden dwingen. Intussen kreeg Hoogeloon in het laatste kwartier voor rust meer vat op de wedstrijd en schoot Yannick Sol, buiten bereik van de Vessem-doelman, uit een vrije trap op de paal. Met een 0-2 ruststand mocht Hoogeloon niet klagen.

Na de theepauze werd aan Hoogeloon zijde met het inbrengen van Luuk en Richard van den Broek voor een andere strategie gekozen. Sam de Laat ging als slot op de deur spelen en met Sven Brouwers, als invaller voor de geblesseerd geraakte Niek van den Broek, werd de drang naar voren verder opgevoerd. Dat resulteerde in doelrijpe schietkansen voor de Hoogeloonse aanvallers en tien minuten na rust kon Niels Luyten raak schieten toen de Vessem verdediging de bal niet weg wist te werken, 1-2. Kort daarna ontsnapte Hoogeloon in een scrimmage voor het doel aan een 1-3 achterstand en kwamen voor Vessem Bram Dekkers en Chris van Ham in het veld. Met schoten van Niels Luyten, Sven Brouwers en Yannick Sol bleef Hoogeloon in deze periode aandringen op de gelijkmaker. Onder leiding van doelman Marijn van Rooij gaf de Vessem verdediging echter geen krimp, totdat na 80 minuten de goed leidende scheidsrechter Jansen de bal op de stip legde. Na een hoekschop van Yannick Sol werd in de zestien hands gemaakt en dezelfde speler wist de penalty in de rebound in een doelpunt om te zetten: eindstand 2-2. Met de opmerking van een Vessemse "super-service" sponsor dat zijn ploeg het meeste recht had op de overwinning, had hij het gelijk aan zijn zijde.