Profiel van Koen Appels

Geboortedatum: 21-10-1999

Beroep/school: HBO Bouwkunde

Relatie (verliefd): Geen relatie

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Zit op het moment in de afrondende fase van mijn opleiding bouwkunde. Na mijn afstuderen bij Bouwbedrijf van Montfort ga ik hier als werkvoorbereider/calculator beginnen.

Heb je een bijnaam:

KP, Pils, Pilshamer, Koen met flap, Koen zonder flap, Spits Koen (vind ik de beste)

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Vindt bijna alle sporten leuk, tennissen, skiën, snowboarden, mountainbiken. In het weekend een pot bier drinken met vrienden ben ik ook altijd voor in.

Favoriete stamkroeg?

D’n Bakker

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

In de jeugd altijd op het middenveld gestaan. In de selectie begonnen als laatste man en sta nog steeds wel is ooit op die positie. Laatste tijd sta ik vooral in de spits, waarbij ik samen met collegaspits Sjoerd een minuut of 60 keihard achter een bal aan het lopen ben, zodat de betere voetballers onder ons aan de bal komen.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?

Dat is toch wel onze huidige trainer Nik Bierens. Heeft veel verstand van het spelletje en op tactisch gebied heb ik hier veel van geleerd. Hij is ook degene die in mij een spits heeft gezien (beetje slijmen natuurlijk).

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?

Iedere vrijwilliger is enorm belangrijk voor de voetbalvereniging.

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

Het mooiste moment vind ik dat je iedere zondag precies kunt zien wie er de avond ervoor iets te diep in het glaasje heeft gekeken. Dit zijn ook bijna altijd dezelfde.

Wat zou in jouw ogen een goede bestemming zijn voor het geld dat bestemd was voor het kunstgrasveld?

Alsnog een kunstgrasveld aanleggen. Zeker ideaal om ook te kunnen trainen in de wintermaanden.

Wat is je grootste verslaving?

Slapen

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze

In de beker tegen Casteren gaf ik een veel te korte terugspeelbal, waardoor we de gehele wedstrijd achter de feiten aan hebben gelopen. Vervolgens tegen Terlo, benoemd de trainer dit voorval nog

een keer om aan te tonen hoe het niet moet, in de kleedkamer hierom moeten lachen om vervolgens binnen 10 minuten weer exact hetzelfde te doen. Dit is dan ook mijn laatste wedstrijd achterin geweest.

Hoogtepunt als voetballer:

Dit is toch wel het kampioenschap met Hoogeloon 1. Zeker de gehele feestweek die hierop volgde is voor herhaling vatbaar. Daarnaast is de beker winnen in de A-jeugd toch ook wel een hoogtepunt.

Dieptepunt als voetballer:

Deze viel toevallig in hetzelfde weekend als mijn eerder benoemde hoogtepunt. Na het winnen van de beker, moesten we zondag met Hoogeloon 1 spelen voor promotie. Waar ik de dag ervoor nog wel kon scoren uit een penalty, miste ik deze in de strafschoppenserie, waardoor we uiteindelijk niet zijn gepromoveerd.

Sterke punten als voetballer:

Koppen, duelkracht, inzet en ben op alle posities inzetbaar.

Zwakke punten als voetballer:

Snelheid, conditie en fysieke gesteldheid.

Meest onderschatte voetballer?

Wouter Waterschoot

Meest overschatte voetballer?

Depay

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Heb ooit mijn kaak gebroken.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Rondreis door Amerika.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen V.V. Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Heb in het verleden een aantal jaren training gegeven en ben coach geweest van de A. Op dit moment fluit ik zo af en toe een wedstrijdje.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

Een terras tegen het hoofdveld aanleggen.

Grootste irritatie rond het voetbal?

Medespelers die elkaar af lopen te zeiken. Iedereen bij Hoogeloon voetbalt voor zijn plezier dus laten we dat ook zo houden.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?

Kampioen worden in de 3e klasse lijkt me wel wat.

Idool:

Pelé

Favoriet vakantieland:

Oostenrijk

Lievelingsgerecht:

Lasagne

Favoriete film en muziek:

Muziek: Alle muziek

Films: Lord of the Rings

Wil je verder nog iets kwijt?

Hoop dat we binnenkort weer een wedstrijdje mogen spelen!