Profiel van Laura Roelofs

Geboortedatum: 03-04-1997

Beroep/school: Momenteel ben ik bezig met mijn master Klinische Psychologie

Relatie (verliefd): Verliefd en samenwonend met Jesper Bolte

Vertel eens iets over je beroep of studie/school:

Ik ben momenteel nog aan het studeren. Ik volg de master Klinische Psychologie in Tilburg. Ik loop hiervoor stage bij de GGZ met voornamelijk psychotische cliënten.

Heb je een bijnaam:

Kleintje of paal (die leg ik later uit).

Wat zijn je hobby’s naast voetbal?

Ik hou van zingen, muziek, koken en lekker een wijntje drinken met vrienden.

Favoriete stamkroeg?

Ik moet hier natuurlijk D’n Bakker noemen... Maar de Polly in Tilburg is ook één van mijn favorieten!

Waarom heb je besloten om weer in wedstijdverband bij V.V. Hoogeloon te gaan voetballen?

Ik vond het fijn om na een tijd bij andere clubs weer bij het vertrouwde Hoogeloon te komen voetballen. Maar eigenlijk moest ik van Jesper weer gaan voetballen omdat ik anders te dik werd.

Wat is jouw positie en taak binnen je team?

Ik ben denk ik de sprinter van het team, net even die laatste meters naar de goal. Daarnaast probeer ik samen met anderen zoveel mogelijk dames de kantine in te krijgen.

Welke trainer of coach is je het meeste bijgebleven en waarom?

Theo Jacobs heeft op het begin dat ik bij Hoogeloon kwam voetballen echt zijn best gedaan dat ik bij de jongens zou gaan spelen. Ik wilde toen graag nog bij de meisjes blijven spelen in Geldrop, maar hij heeft mij kennis laten maken met de jongens en de club waardoor ik toch naar Hoogeloon ben gegaan. Daar ben ik hem zeker dankbaar voor!

Als je binnen onze voetbalvereniging één persoon moest kiezen waarvoor je veel respect hebt, wie zou dit dan zijn en waarom?

Voor Simone en Nathalie die samen de uitdaging aan zijn gegaan om de kantine te gaan draaien! Hopelijk kunnen we daar snel weer gebruik van gaan maken!

Om wie of wat heb je rond het voetbal het meest gelachen?

Zoë, Noor en ik hielden een boerwedstrijd in de kantine. Tonnie vond dat stiekem geweldig en heeft ons die avond van rosébier voorzien, daar konden we goed van boeren zei hij (klinkt raar, ik weet het, maar het was wel erg grappig).

Wat zou in jouw ogen een goede bestemming zijn voor het geld dat bestemd was voor het kunstgrasveld?

Ik sluit mezelf aan bij het idee van Stijn Ansems om in elk kleedlokaal een jacuzzi te plaatsen.

Wat is je grootste verslaving?

Zonnebloempitten eten, die eet ik twee zakken per dag.

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt? Beschrijf deze

Drie keer op de paal in één wedstrijd. Ik ben niet goed in scoren (tenminste niet op het veld), daarom noemen ze mij ook wel eens ‘paal’.

Hoogtepunt als voetballer:

Ik weet nog dat toen ik bij de jongens voetbalde ik voor het eerst scoorde. Als enige meisje tussen al die jongens voelde dat toch wel erg goed! Dat was echt een gaaf moment, dat zal ik niet snel vergeten.

Dieptepunt als voetballer:

Van Hoogeloon naar Bladella gaan voetballen.

Sterke punten als voetballer:

Sprinten, loopvermogen, diepe balletjes geven.

Zwakke punten als voetballer:

Weinig techniek, geen scorend vermogen..

Meest onderschatte voetballer?

Raymond Roelofs toen hij nog voetbalde. Oké, hij is enorm lui en loopt niet zo graag voor de bal, maar als hij wil kan hij écht een goed potje voetballen!

Meest overschatte voetballer?

Ik speel nog niet zo lang bij Hoogeloon, maar ik hoor veel verhalen over Luuk en Teun Ansems.

Meest bijzondere blessure waar je ooit last van hebt gehad?

Mijn kuiten, ik mocht hierdoor ook een hele tijd niet op hakken lopen. En geloof me, dat is voor mijn lengte echt niet leuk.

Wat staat er bovenaan je bucketlist?

Een rondreis maken in Australië.

Doe jij vrijwilligerswerk binnen V.V. Hoogeloon? Zo ja, wat? Zo nee, wat zou je eventueel willen doen binnen onze vereniging?

Nee, ik doe geen vrijwilligerswerk bij de voetbal omdat het dit jaar met de studie erg druk is. Anders zou ik graag een avondje achter de bar werken.

Wat zou je willen veranderen/organiseren als je één dag de baas zou zijn bij V.V. Hoogeloon?

De palen van de goals iets dunner maken.

Grootste irritatie rond het voetbal?

Een partijdige scheidsrechter.

Welke voetbaldroom zou je nog willen verwezenlijken?

Kampioen worden met de dames!

Idool:

Ik heb geen idool.

Levensmotto:

Het kan altijd erger.

Favoriet vakantieland:

Frankrijk

Lievelingsgerecht:

Zuurkoolstamppot met verse worst (wel alleen als ons mam die maakt)

Favoriete film en muziek:

Muziek: John Mayer, Zac Brown, Chris Stapleton

Films: She is the man

Wil je verder nog iets kwijt?

Ik hoop dat we volgend seizoen (wanneer we weer kunnen feesten samen) het kampioenschap met de dames naar Hoogeloon kunnen brengen! Dat zou echt een feestje worden.